dimecres, 25 de febrer del 2009

Últim dia de Carnaval

Dimecres de cendra

És el dia de l'enterrament de la sardina i del rei Carnestoltes. És a dir que s'acaba la festa. Sa Majestat llegeix el seu testament, en què convida als ciutadans a posar fi a la disbauxa i començar una època de recolliment i devoció religiosa. El costum d'enterrar la sardina -una arengada- ve de l'antiga tradició de sortir al camp a berenar l'últim dia de les festes de Carnaval i fer aquest ritual per donar per acabat el període de Carnestoltes.

En alguns llocs és costum menjar coca de sardines i surten els diables.
















2 comentaris:

Roser ha dit...

Hola Esmeralda ja he vist que esteu molt treballadors amb la festa de Carnaval.
Jo aquests dies he estat amb la grip i m'he disfressat de malalta.
Vaig rebre un correu de la Mònica Valverde, Espurna, on em deia que li agradava molt el nostre intercanvi de comentaris i al mateix temps que és una seguidora dels nostres blocs.
A veure si els Cucs us animeu a participar a Kitxalla.
Molts petons i felicitats per les vostres divertides disfresses.

Esmeralda ha dit...

Roser, feia dies que et tobava a faltar en Planeta, espero que ja estiguis bé, pel Salvat també tenim la grip de visita, a mi de moment no m'ha agafat.

Un dia t'envio un e-mail, no se si el puc localitzar pel bloc, i t'explico cosetes. Vaig atabalada.
En quant a Espurna, vaig despistada no se com participar, que enviar, m'agradaria enviar el perfil d'una nena, bé si puc contactar amb tu... parlem...
cuida't.